tisdag 17 augusti 2010

Första dagen på förskolan och första dagen på jobbet 16 augusti

Min mamma gick upp tidigt och tog cykeln till sitt nya jobb. Hon har inte jobbat på 1,5 år så hon var väldigt nervös men allting gick bra. Det var jätteroligt att träffa personalen och barnen och att få lära känna dem tyckte mamma.

Själv hade jag också en första dag men på min förskola Kardemumman. Pappa följde med mig dit och var med mig hela dagen tillsammans med de andra barnen. Det är många barn som skolas in samtidigt och alla har en förälder med sig så det är många människor där.
Det har gått jättebra för mig på förskolan. Det är väldigt roligt med alla leksaker och utrymmen att utforska. På vilan fick jag ligga på en madrass och jag somnade där men sen skrek ett annat barn och då vaknade jag igen. Då fick jag ligga i pappas famn och somnade på en gång. När jag vaknade låg jag helt plötsligt på madrassen igen, jag undrar hur det gick till? Vi fick frukt på förmiddagen och till lunch var det pannkakor, det var jättegott!

Innan vi ska gå ner till förskolan.


Utforskar lekrummet.

Leker med en ur personalen.

Kollar läget i andra rummet.

Här var det väldigt roligt att klättra!


Det fanns så många roliga saker att leka med och undersöka.

En sån lycka att det fanns en tangentbord man fick leka med på förskolan!
Många många roliga saker fanns det att göra på mina nya förskola!

1 kommentar:

  1. Herregud vad stor Vincent är nu :) Nu är han en stor kille och går på förskolan! Oj oj oj :) Kram till er alla <3

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...