lördag 14 augusti 2010

Cykeltur till Kumlabadet 5 augusti

Jag pratar i telefon som vanligt men med pappas bankdosa.
Jag, mamma och pappa cyklade bort till mormor och morfar och så cyklade vi alla vidare mot Kumlabadet. Det var lite knöligt att hitta dit, vi hade en karta men det var ändå svårt. Till slut kom vi ändå fram efter att ha frågat om vägen och fått guidning av en liten kille och hans familj. Det var jättefint där och det fanns en liten kiosk och självklart handlade vi glass.

Sen badade jag lite fast det var rätt kallt och lite tråkigt när det bara var jag som skulle bada. Jag fick låna en spade av 2 flickor som lekte på stranden, då var jag nöjd en lång stund. När det sen var dags att cykla hem igen så skulle mamma doppa mig för att få bort sanden. Precis då kom det en orm i vattnet, en snok. Det var rätt obehagligt faktiskt.
Tyvärr mådde jag inte så bra när vi kom hem och senare på kvällen fick jag feber. Snorig och hostig var jag också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...