torsdag 5 augusti 2010

Upptäcksfärd och en tur till Askersund 20 juli

Uppe med tuppen eller ja, klockan 8 ungefär. Då är det skönt att gunga men gäspningarna går inte att hålla tillbaka.

Sen upptäckte jag alla fina stenar utanför mormor och morfars lilla stuga. Där satt jag länge länge och pillade och la upp på trappan och sen hjälpte gammelmoster Ewa till att hålla i mina fina stenar.

Jag gick på upptäcksfärd runt Hällebo med bestämda steg!

Lite senare åkte jag, mamma, pappa och mormor till Askersund. Mamma fick nya örhängen av mormor men eftersom det var så länge sen hon hade något i hålen så hade det ena halv vuxit igen. Så hon måste fixa till det innan hon kan använda örhängena. Vi kikade i affärer och mormor handlade shorts till mig för när vi åkte från landet var det kallt men väl framme i Askersund så blev det varmt. Pappa fick en tröja och mamma också. Bortskämda blev vi verkligen!

Tillbaka på landet och här kan ni se mina fina nya shorts, de är liksom lite halvlånga sådär.

Sen råkade det hända en liten olycka så mina nya shorts blev bruna och luktade illa. Mormor tvättade dem och sen sköljde hon dem i en liten gul balja. Jag ville väldigt gärna hjälpa henne så då fick jag det.


Sen tyckte jag att det blev lite väl mycket fokus på shortsen och tog ur de ur baljan och satte mig där själv. Mormor ställde baljan på gräsmattan istället och det var tur för straxt efter det tippade baljan och jag ramlade med huvudet rakt ner i marken. Lite ledsen blev jag men det gick över snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...