fredag 6 augusti 2010

Hargebaden 21 juli

Vi packade ihop oss i 2 bilar och åkte till Hargebaden. Det var jag, mamma, pappa, mormor, morfar och gammelgammelmoster Eva. När vi parkerade stod där flera bilar redan och 2 stycken hade skynken över sig. Vi tänkte inte mer på det utan gick till badet. Vi var där ungefär 2 timmar och när vi kom tillbaka stod bilarna fortfarande kvar. Mamma gick fram och kollade och i båda bilarna låg det hundar. I den ena bilen låg det 3 stycken och samsades om ett litet litet område och 2 av hundarna tittade inte ens upp när mamma och mormor stod där. Visst hade de vatten och fönstrena var nervevade en liten bit men det blir ändå olidligt varmt inne i en bil. Bilarna stod ju där redan när vi kom så minst 2 timmar hade hundarna legat där.
Efter en liten diskussion där vi kom fram till att vi inte ville se en artikel i tidningen dagen efter att flera hundar dött instängda och vi struntat i det så ringde morfar polisen. De lovade att skicka någon så fort de kunde och vi behövde inte vänta kvar. Vi såg ingen artikel i tidningen dagen efter eller någon annan dag så vi hoppas verkligen att det gick bra för hundarna.

Ombytt och klar för ett dopp i det blå. Full fart ner till vattnet.

Det var rysligt kallt i vattnet i början men efter en stund blev det såå härligt! Mamma, pappa och morfar busade med mig och snurrade mig runt och kastade mig i luften. Plaskade gjorde vi också. Efteråt fick jag sitta i mormors knä och värma mig.

Vi hade köpt med oss bullar och efter badet mumsade vi i oss dem. Morfar ger gammelgammelmoster Eva en bulle att mumsa på.

Bulle är jättegott tycker jag! Det är roligt att kunna gå omkring samtidigt som man äter. Det får jag göra ibland när vi är utomhus.

Mamma säger att min finmotorik är väldigt bra. Inte så konstigt kanske för jag älskar att pilla med små saker och undersöka dem. Här stoppar jag i sugröret i det lilla lilla hålet.

Tillbaka på Hällebo och mamma hjälpte mormor att tvätta håret. Vattnet på Hällebo har väldigt mycket järn i sig så vi dricker inte av det och om man som mormor har färgat hår så kan det bli missfärgat om man tvättar det i vattnet från kranen. Så mamma tog regnvatten och hällde över mormors hår. Det såg väldigt spännande ut så jag lekte en stund där med skopan man öser vatten med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...