fredag 5 mars 2010

En händelserik dag 5 mars

Vi började dagen med att träffa Fanny i centrum. Vi åt lunch och mamma och Fanny pratade goja som vanligt. Bredvid oss satt en kille som hade en jättefin permobil. Den var väldigt intressant och jag flörtade en del med honom. Han pratade tillbaka och det var himla kul också tyckte jag!
Sen gick vi och kollade i lite affärer. Mamma hittade fina kläder till mig och mofar var så snäll så han betalade de åt mig!

Efter det skjutsade vi Fanny till hennes jobb för det var på vägen dit vi skulle sen och jag somnade så skönt i bilen. Sen åkte vi till Sköndal och Träffstugan där vi träffade mammas kompisar. Mamma gjorde praktik där när hon gick i gymnasiet och några av barnen/ungdomarna blev hennes vänner så ibland åker hon dit och träffar dem. Nu fick jag också följa med. Alla tittade på mig och tycker jag var så himla söt. Jag tyckte det var lite jobbigt när alla stirrade och sen har de flesta rullstolar eller permobiler och jag är inte så van vid det. Men efter ett tag så vande vi oss vid varandra och då blev det roligare. Jag fick prova att bada i deras bollhav, det var lite konstigt tyckte jag.

Vi åkte och hämtade pappa när Träffstugan stängde. Vi var ju ändå ute och åkte och så var jag jättetrött och jag gillar att sova i bilen. Sen åkte vi hem.
När vi varit hemma en liten stund kom Linken över med Fabian och efter ytterligare en stund kom Johanna och hennes syster Helena också hit. Fabian fick låna kläder som är för små till mig men passar på honom. De fick ta med sig en hel flyttkartong som var full med kläder.
Fabian är lite mer än 4 månader nu men han är tung. Han väger bara 1 kg mindre än mig och det skiljer ungefär 6 månader på oss. Men han kan inte allt som jag kan så man märker att jag är äldst i alla fall.

Linken, Fabian och pappa sitter och snackar i soffan.

 Fabian i knät på Helena och jag sitter i knät på Johanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...