torsdag 4 mars 2010

Igår och idag 4 mars

Igår tog vi en promenad med Christine & Ellie och Anna & Leah. Vi gick först till centrum för mamma skulle lämna tillbaka några böcker på bibblan och Anna skulle hämta ut en bok man får i present av bibblan när man fått en bebis. Inget konstigt med det förutom att Leah väl är runt 6 månader nu men det gick bra att hämta ut den ändå.
Vi gick inte hem direkt utan fortsatte att gå en bra stund. Det var skönt att komma ut men rackarns vad kallt det var. Solen sken och det var himla mysigt men det blåste så mamma trodde hennes näsa skulle ramla av utav kylan. Men den sitter fortfarande kvar, vilken tur!

Pappa hämtade Linken och Johanna på söder på natten och när han kom hem och kollade till mig så sov jag jätteskönt...?! Pappa tyckte det såg rätt obekvämt ut men jag sov så gott!

Idag har vi bara varit hemma faktiskt. Skulle egentligen ut och träffat några mamma/barn-kompisar men vi orkade inte så vi stannade hemma istället. Vi har myst en massa för jag är lite klängig just nu. Vill helst sitta nära eller i knät och pilla med saker. Vill upp till mamma så fort jag får möjlighet och då lägger jag mitt huvud mot hennes bröstkorg och pillar på hennes halsband eller något annat roligt som tex halsvecken. Ibland leker jag också förstås men bara korta stunder för sen vill jag tanka lite gos och närhet igen. Mamma tycker också att det är mysigt men vid vissa tillfällen är det inte så himla skoj har hon försökt att förklara för mig. Kan inte förstå vad hon menar faktiskt!

Strumpor är himla skojiga, visste ni det?

Ser nästan lite galen ut på den här bilden. Har spanat in morsan och någon sekund efter bilden togs så var jag på väg till henne.
Det är bra att fundera över livet ibland. Då är soffan i precis rätt höjd att luta sig mot!


2 kommentarer:

  1. Sista bilden var charmig...så ung å redan en tillitsfull filosof :)

    // Ullis

    SvaraRadera
  2. Hej Jill!
    Skönt att se att pudlarna äntligen kommit tillbaka. Sidan ser jättefin ut. Härliga bilder på mormors Vovvsegull.
    Kramar Morsan

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...