måndag 1 mars 2010

Vinterpromenad 24 februari

Vi tog en skön vinterpromenad tillsammans med Christine & Ellie ner till centrum. Jag och mamma stod en stund och väntade på att de skulle komma och vädret var så fint att mamma absolut skulle ta ett kort.

















Jag tycker det är väldigt mysigt nere i min varma åkpåse.













Vi åt lunch tillsammans och sen gick vi till Bvc för jag hade min 10-månaders kontroll fast jag inte var 10 månader ännu. Men det är klart att man inte alltid kan gå på rätt dag, tänk om det är på en heldag, då vill man ju inte gå dit direkt!

Först fick jag hoppa ur kläderna och väga mig. Hade bara gått upp 100 gram sen sist men Bvc-tanten sa att det var okej. 1 cm hade jag vuxit och huvudet hänger med som det ska också (i växten alltså och förhoppningsvis på alla andra sätt också). Mamma frågade hur mycket en liten kille egentligen får äta för jag äter ungefär som Fredrik (mammas kusin som äter jätte jättemycket). Bvc-tanten sa att jag får äta tills jag säger ifrån men att om jag skulle börja öka i väldigt mycket vikt kanske sådär 1 kg på en månad så fick vi nog tänka om.

Sen fick jag och mamma gå in till läkaren. Hon lyssnade på hjärtat och lungorna och klämde och kände på mig. Allt såg bra ut och det var ju skönt. Hon testade lite vad jag kunde och domen blev att jag var helt "normal" och att det fanns andra 10 månaders bebisar som inte kunde så mycket men ändå var "normala". Jag är ju ändå född 3 veckor tidigt och har haft en del att hämta igen med storleken och så, så det var skönt tyckte mamma att jag ligger jämnlikt med mina kompisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...