torsdag 25 mars 2010

Härlig vårdag och lite blod 20 mars

En helt underbar vårdag, solen sken och värmde jätteskönt. Det gick tom att skymta marken mellan all snö.
För min del blev det första promenaden utan åkpåse på väldigt länge. Bara sköna fleeceoverallen och så en väst över det, alldeles lagom.

Först gick vi ner till lekparken och provade gungan. Det kittlade härligt i magen så det måste vi göra om snart igen.


Pappa och jag njuter av solen men lite måste man kisa när det är så ljust helt plötsligt.
Vi fortsatte promenaden till centrum där vi åt lunch och kikade lite i affärer. Mamma köpte ett par nya solglasögon för hennes gamla gick av på mitten förrut. De här var inte riktigt lika bra men de fick duga.

Det var mysigt att lägga huvudet mot bygeln, den var varm och skön. Jag försökte kika framåt och liksom bakom vagnen för att se om det hände spännande saker där. Gick inte så bra och mamma säger att jag får vänta ett tag till innan jag får sitta framvänd. Det är rätt skönt också att kunna se den som kör vagnen för då kan jag få hjälp med att veta hur jag ska reagera på olika saker som inträffar.

















Sen gick vi hem och hämtade bilen och åkte till mormor och morfar. Först tänkte vi gå dit direkt efter centrum men sen kom mamma och pappa fram till att då skulle vi behöva gå hem på kvällen och vi hade inte tillräckligt varma kläder för det.
När vi kom dit skulle jag visa mormor hur bra jag kunde gå (med bara lite stöd av mamma) men på något sätt korvade jag mig så jag drattade rakt i golvet med ansiktet. Det var inte roligt alls, det gjorde ont och sen kom det blod också. Både overallen och västen fick blod på sig men som tur var har mormor och morfar tvättmaskin och torktumlare så när vi åkte hem på kvällen var kläderna färdiga att användas igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...