måndag 1 mars 2010

Magsjuka är äckligt 25 februari

Hej och hå så det kan gå! På dagen skulle vi träffat Johanna & Fabian för att busa lite tillsammans. Men Fabbe han sov som en stock så vi hann inte. Och tur var det för en stund senare så sprutade det kräks åt alla håll från mig. Blä blä blä tycker mamma och jag! Mamma skulle jobbat med Siri och Olle på kvällen och min gammelfaster Ingrid och gammelkusin Sigtid var redan på väg hem till oss för att vara barnvakt. Mamma ringde när de nästan var framme och sa att jag var sjuk så de fick vända om. Men de slapp ju i alla fall att bli smittade. Mamma fick förstås ställa in jobbet också för de ville inte heller få magsjuka.

Jag stod så fint och lekte och ungefär 3 sekunder efter mamma tagit detta fotot så bara sprutade det ut kräks. Usch vilken hemsk upplevelse!
 
Som tur var så blev jag aldrig riktigt sjuk utan kräktes 3 gånger och hade lite diarré under den dagen. Ingan feber eller så, jag var pigg och lekte på som vanligt. Jag lärde mig rent av något nytt, att hålla i vattenflaskan själv!

















Senare på kvällen åkte pappa och Linken och hämtade en hörnbokhylla som vi köpt. Den står nu så fint i vardagsrummet. Så småningom ska den få sällskap av en vanlig bokhylla men det får vänta tills vi hittar en sån som vi vill ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...