tisdag 26 januari 2010

Min coola frisyr och lite sång och dans 26 januari

Idag har vi bara tagit det lugnt för pappa mår fortfarande inte riktigt bra även om han blir bättre hela tiden. Vi åkte en sväng in till stan för att reklamera mamma och pappas telefoner som strular hela tiden.

Annars har vi varit hemma och busat lite och ätit god mat. Mamma och pappa åt fläskfilé och potatis och bearnesås och grönsaker. Jag fick mormors hemlagade köttbullar, potatis och grönsaker. Mumsigt!

När mamma och pappa var färdiga och bara jag fortfarande åt så sjöng mamma för mig. Titta så fint jag kan dansa! Om ni undrar varför mamma gör uppehåll i sången ibland var det för att testa om jag slutade dansa när det blev tyst. Det gjorde jag ibland men inte alltid. Man kan ju inte lära sig allt på en gång ju!

När mamma skulle torka bort lite matrester från mitt söta ansikte så var båda hennes händer blöta vilket gjorde att jag blev blöt i håret. Då upptäckte vi hur mycket hår jag fått, det gick att göra en fin liten tuppkam av det!


Min fina tuppkam!

När det nästan var dags att sussa så hittade jag min Bobbycar som stod ute i köket. Den var intressant så mamma hjälpte mig upp. Jag satt en stund och kikade på ratten och tutan. Mamma puttade mig lite framåt för att jag skulle förstå att jag själv kunde putta mig fram med fötterna men det var roligare när mamma skjutsade på där bak!

1 kommentar:

  1. Sååå söööt han är....vill bara gosa m honom!! tycker om när mamma sjunger, o fina frissan har han också. stumpen!!!
    snart gos 4 sure
    kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...