onsdag 27 januari 2010

Snöstormspromenad 27 januari

Idag skulle vi ha träffat Jennie & Casper och gått en promenad och sen fikat i centrum. Men Jennie skrev till mamma att hon inte tyckte det var så himla skojsigt att ge sig ut om det skulle bli snöstorm. Mamma var inte direkt svår att övertala så vi får helt enkelt ses en annan gång.
En stund senare ringde Christine och frågade om vi inte ville hänga med ut på en prommis med henne och Ellie. Då var klockan runt 11 och ingen storm ännu så vi hängde med.
Klockan hann bli 12:30 innan vi möttes upp och ingen storm bara lite lätt snöfall på vägen till deras lägenhet. Men precis när vi skulle börja gå så sa det POFF och TJONG och så var stormen över oss. Tappra som vi är så gick vi en liten runda på ca 30 minuter, alltid något!

Jag har sovit himla dåligt idag. Brukar annars sova en stund efter frukosten men inte idag. Mamma tänkte att jag nog skulle somna i vagnen och det hade hon rätt i men eftersom vi gick så kort tid blev det ingen långvarig sömn. Ville inte sova när vi kom hem heller. Kan ju säga att mitt humör och tålamod dalade ungefär lika snabbt som minutvisaren på klockan. Sov 1 timme lite senare på dagen men vaknade av någon anledning med panik. Svårt att förklara för mamma och pappa vad som är fel när man inte kan prata ännu.

Annars har dagen varit bra. Jag kryper omkring och utforskar alla ställen jag kan komma åt. Speciellt badrummet är fascinerande men där får jag bara vara när mamma eller pappa är med. Och skulle någon ha råkat ställt en soppåse som ska slängas på golvet, då är jag framme på 2 röda sekunder!
Annat som har hänt idag är att jag har ställt mig upp mot soffan helt utan hjälp av mamma eller pappa. Bara ställde mig på knä och sen tog jag tag i soffkanten och drog mig upp. Mamma sa på skoj precis innan att "lyckas du ställa dig upp så får du välja en sak som ligger på soffan att leka med." Jag valde en färgglad tidning som nu inte längre går att läsa. Men det var det värt tyckte både jag och mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...