söndag 19 juni 2011

Bandängen igen och Sveriges nationaldag 6 juni

Sveriges nationaldag och mamma, pappa och jag åkte till Bandängen igen. Där hade de speciellt firande för Sverige. Jag fick en sverigeflagga som jag viftade med och sen hittade jag den här söta grisen som det gick att gunga på. Jag matade den också.

Sen såg jag att det fanns hästar man fick rida på. Så pappa ställde sig i kö och jag fortsatte leka med mamma. Men sen ville jag till pappa och då fick jag också stå i kö. Det var dötråkigt och jag blev bara argare och argare. Tycker allt jag borde fått gå före alla andra. Till slut blev det ändå min tur och jag fick på mig en jättestor ridhjälm. Här står jag och väntar på att få hoppa upp på hästen.

Här kan ni se en liten film på när jag rider. Det är jättekul att rida, synd bara att det är så kort stund. Jag blir jättearg när jag inte får fortsätta. Grannen Maarit har lovat att jag och mamma ska få följa med till deras hästar någongång för min grannkompis Erik gillar också att rida så då kan vi göra det tillsammans. Kul!

Sen åkte vi hem till Fanny och Henrik och Loke, Smilla och Svante. Vi åt mat tillsammans med dem. Mesta tiden skrek jag eller bråkade med Svante. Mamma vill nog aldrig göra om det här utan fortsätta träffa Fanny när vi barn har somnat. Vissa stunder hade vi i alla fall roligt. Vi spelade fotboll tillsammans och det var kul!

Mera fotbollsspelning.

Jag lånade Svantes trehjuling och jag kunde cykla helt själv. Det har jag inte klarat tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...