lördag 18 juni 2011

Marschen för tillgänglighet och pappas födelsedag 4 juni


Mamma och jag tog bussen in till gullmarsplan. Där träffade vi mammas kompis Eli och så åkte vi tunnelbana till rådmansgatan (kom jag ihåg rätt nu?) Där träffade vi fler vänner till mamma och Eli. Vi gick en liten bit till Humlegården. Där var det redan en hel del människor som väntade. Uppdraget för dagen var att marschera för tillgängligheten. Jättemånga människor med olika funktionsnedsättningar, rörelsehinder, döva, allergiker, personer med autism mm var där. Och så var det också folk utan funktionsnedsättningar där precis som jag och mamma. Personer som tycker att alla är lika värda och tycker att det är värt att strida för.
Jag fick en skylt att ha i barnvagnen, det var roligt. Under marschen åt jag flera äpplen, tittade på alla människor och bara satt och tog det lugnt. Marschen gick från Humlegården till T-centralen. Längst fram åkte en bil med högtalare och där var det personer som ropade ut ramsor som vi sen skrek under marschen.


 Efter marschen åkte vi hem till mormor och morfar. De hade tagit fram min fina Hello Kitty pool så jag fick bada i den. Mysigt!
 

Jag fick massor med leksaker av morfar som han köpte av en arbetskamrat när jag var liten. Nu är jag stor så jag kan leka med dem. En stor brandbil leker jag med här.

 Och så en liten brandbil..

Jag tog med mig lilla brandbilen till fågelbadet. Jag roade mig med att kasta stenar och plaska. Det är väldigt roligt vid fågelbadet, finns mycket att pyssla med.

Pappa jobbade men kom direkt efter jobbet. Då fick han en present av oss alla. Ett presentkort på Jack and Jones som är hans favoritaffär

 Hmm.. undrar om den lilla brandbilen passar uppepå den stora brandbilen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...