söndag 5 juni 2011

Grönalund och valborgsmässoafton

Pappas kompis Johans jobb hade hyrt Grönalund och Johan hade en biljett över. Pappa jobbade så Johan frågade mig och mamma om vi ville följa med. Självklart ville vi det! Det var roligt att åka karusell och berg och dalbana men det var jättetrist att stå i kö. Här på filmen är en kortis på när vi åker berg och dalbana.


Sen när pappa kom hem tog han bilen och mamma, jag, mormor och morfar cyklade ner till Ahlstorp där vi fikade lite. Sen cyklade vi vidare till Alby där jag fick springa omkring. Det var kallt och blev kallare under kvällen, tur att mamma varit med förut och vet att det nästan alltid är kallt.

 Pappa köpte massor massor med lotter för att vinna ett speciellt gosedjur. Det gjorde han inte men vi vann 2 stycken 3e pris som var små Nalle Puh björnar.

 Jag börjar bli trött men mamma ville förstås ha en bild på mig där brasan också syns.

 Innan vi åkte hem så träffade jag på min bästis Manuel som går på samma dagis som mig. Då blev jag superglad och han också! Vi kramades lite och snackade. Sen åkte jag hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...