fredag 10 juni 2011

Medeltidsdagarna 22 maj

Jag tog med mig morsan, faster Kimmy och faster Lucy bort till Lilla Tyresö där det var en av medeltidsdagarna. När vi betalat och kommit över en bro så möttes vi av fin musik. Jag stannade där och dansade en stund.

Jag och fastrarna går tillsammans.

Vi köpte korv till mig. Mums!

Och sen fick jag en chokladboll. Nu kom också stora paraden med massor med människor och sång och musik. Jag blev otålig och ville inte sitta still. Mamma gick iväg med mig och då märkte hon att jag nog egentligen var jättetrött. Så ner med mig i vagnen och fram med snuttefilt och napp. Då somnade jag fort och mamma och fastrarna kunde titta vidare i lugn och ro.

Medan jag sov passade faster Lucy på att svinga svärd och leka riddare. Hon skulle försöka träffa en potatis som kom farandes. Hon valde det tyngsta och svåraste svärdet förstås.

Mamma och fastrarna passade på att äta medan jag sov också. När jag vaknade fick jag ett äpple och så tittade vi på hästar.

Så här fina var några av dansarna.

Sen var det tornerspel och riddarna med sina hästar tävlade mot varandra.

Vi tittade inte färdigt på tornespelet utan gick och ställde oss i kön för att få rida. Det tog en stund men det var det värt. Först var det lite läskigt men sen jätteskoj!

Mer ridning.

 Självklart ville faster Kimmy utmana faster Lucy i riddarskap och svärdsvingande. Så hon tog också det stora svärdet och försökte träffa den lilla potatisen.

Sen var det dags att åka hem igen. Här är jag och Kimmy och tittar ut över vattnet från den lilla bron.

1 kommentar:

  1. Det var sådan härlig dag!!! Älskar bilden med korven ;) KRaam!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...