måndag 20 juni 2011

Lek på gården med grannkompisarna 11 juni

Mitt i lunchen kom granntjejen Cassandra och plingade på och frågade om jag ville leka. Det ville jag ju förstås men först skulle jag äta färdigt. Sen gick jag och mamma ut på gården. Jag och Cassandra gjorde sandkakor och sen täckte vi mammas ben med sand.

 Runt ena huset har min andra grannkompis Erik 2 stycken kaniner. Vi matade dem med maskrosblad och sen kom Eriks mamma och lyfte upp mig så jag fick klappa på den ena kaninen.

Mamma tog ner såpbubblor till oss som vi turades om att blåsa i.

Erik bjöd oss på varsin glass. Mums!

Efter det gick vi alla in till Erik och kollade hur han bodde. På hans baksida hade de en pool som vi badade i. Det var härligt att kunna bada utomhus i varmt vatten tillsammans med kompisarna.

 Vi avslutade med mumsig tårta som var över efter Eriks storebrors student dagen innan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...