måndag 27 juni 2011

Hos Fredrik och Wille 26 juni


Jag tog med mig morsan till bussen och åkte till Gullmarsplan. Där i från gick vi till Globen och sen på bron över stora vägen tills vi kom till Fredrik och Willes hus. Fredrik är mammas kusin och Wille är hans sambo.

 Fredrik och Wille har en katt som heter Antti men han ville inte fastna på bild tyvärr. Han kikade lite på mig när jag kom och sen sket han fullständigt i mig. Trist tyckte jag och försökte få honom att leka lite. På balkongen fanns det många roliga saker. Jag gillade speciellt de här ljuslyktorna.

 Hjälper Fredrik med tvätten. Sånt är ju roligt att göra när man är bortbjuden men men...

Jag och Freddan tittar på tv. Har för mig att det var Chuggington (tecknad som handlar om 3 barn-tåg)

Dags för lucnh som Wille lagat. Det smakade mums först men efter en liten stund blev det staaaarkt.

 Sen tänkte vi gå ut till parken och leka men förstås började det spöregna precis då. Så vi sprag över till Globens centrum istället. Gick runt lite och tittade. Åkte hiss och rulltrappa, sånt är roligt när man är en 2 år gammal grabb. Jag hittade snabbt fram till det här fina tåget som jag självklart fick åka.

Direkt efter hoppade jag in i helikoptern och flög iväg!

Efter det fick mamma muta med glass för att jag inte skulle skrika så alla blev döva för att jag inte fick åka mer helikopter. Så sjävklart gick vi och köpte glass som Fredrik bjöd på. Mums! Det är Fredrik som äter glassen och bredvid honom sitter Wille som äntligen fastnade på bild!

Sen gick jag och mamma runt och tittade lite i affärer (i och för sig bara i pop-butiken) och jag somnade i vagnen. Då gick mamma till Gullmars och tog bussen hem medan jag sov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...