tisdag 21 juni 2011

Morfar fyller år 12 juni

Min morfar som jag numera kallar Moppe istället för Moppa som tidigare (lärde mig säga moppe till en moped och nu är det väldigt svårt att byta mellan moppe och moppa så därför får han kallas så hihi) fyllde 56 år. Vi åkte hem till honom och mormor för att fira honom. Min gammelmormor och pappas två systrar var också där. På bilden öppnar morfar presenten från oss. 2 biljetter till Djurgården-Helsingborg. Klart han blev glad! När jag blir större får han allt ta med mig på sånna där roligheter tycker jag!

Jag lekte såklart med mina leksaker igen. Radiostyrda (med sladd?) brandbilen fick nya batterier så nu gick den väldigt bra och snabbt. Men det är lite knöligt med sladden för jag måste springa efter den hela tiden.

Jag lekte också i trädgården, den är väldigt spännande. Finns många saker att upptäcka där. Kommer ni ihåg trollen jag hittade tidigare? De plockade jag fram och lekte med på stenbänken. Mahjongg var också med.

Det är viktigt att alla trollen står åt samma håll förstås!

Jag och morfar kollar in fågelträdet. Men där fanns inga fåglar idag, de tyckte vi var för nära tror jag.

Jag visar morfar mina hoppskills. Ett... två.....

..... hopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...