tisdag 14 juni 2011

Skansen 2 juni

Jag, mormor, morfar, mamma och pappa tog en liten spontan utflykt till Skansen. Första gången jag var där och det fanns jättemycket roliga saker att se på och att göra. Tyvärr åkte vi dit mitt i min "sova-lunch" tid så jag blev rätt gnällig ett tag. På bilden har vi precis kommit in efter att ha stått i en låååång kö. Jag fastnade direkt vid dammen där det fanns ankor och andra fåglar. Pippi, pippi, titta där, pippi. Jag ville inte alls gå i från dammen men blev iväg tvingad av resten av familjen som gärna ville se lite mer för de dyra pengarna det kostar att gå in.

Vi gick för bli det gamla kvarteret och hittade den här fina Konsumbutiken. Så häftigt, speciellt med de utklädda kvinnorna. De gjorde att det blev verkligt på något vis.

Mormor, jag och morfar går hand i hand och tittar på allt spännande!

Jag blev jätteglad när jag såg de här fina fåglarna. Pippi, pippi. Och de hade ju bebisar också. Under hela besöket såg vi jättemånga av dessa fåglar. Det var skojigt!

Jag rider på ett långhårigt får. Galopp, galopp. Det fanns flera stycken och jag var förstås tvungen att prova alla.

När vi gick omkring såg jag ett tåg. Tåå, tåå. Fick såklart åka med tåget, tillsammans med pappa. Det enda som var jobbigt var att tåget stannade och jag inte fick åka mer sen. Och det ville jag göra!

Sen hittade jag en till damm med massor med fåglar. Fiskmåsar, ankor och gäss.

Så här nära kom en anka mig. Det var spännande. Det sprang massor med fåglar omkring på marken också. På ett par bänkar satt det familjer och åt. Och en fågel hoppade kvickt fram och snappade åt sig en bit våffla från en tallrik.

Vi hittade fram till renarna också och de var väldigt fina. Vi såg andra djur också förstås. Sälar, björnar mm. En säl låg uppe på land och den var jättestor. Det var kul!

 Morfar stod med mig så jag kunde stå uppe på grinden för att se bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...