fredag 24 juni 2011

Midsommarafton 24 juni


Efter jag sovit middag gick vi ner till bilen för att åka till mormor och morfar. Det gick inte riktigt efter planen för bilen startade inte. Något hade stått på under natten så batteriet var urladdat. Morfar kom som en räddande ängel med startkablar och bil och då startade vår bil. Sen åkte vi i alla fall dit vi skulle från början. Där hemma var mormor, gammelmormor och faster Kimmy och Mahjongg förstås.

Alla samlade för att äta mumsig landgån. Skål för midsommaren 2011!

Ut i trädgården och på med jobbarhandskarna. Lite hjälp av pappa kan behövas.

Eller så klarar jag mig lika bra själv.

Min fina gammelmormor Margareta slappar i hamocken.

Faster Kimmy och jag tar det lugnt i soffan och tittar på Robin Hood.

Dags för jordgubbar och glass. Det går alltid ner, mumsigt!

Morfar fick ta hand om mig medan Kimmy, gammelmormor, mormor, mamma och pappa spelade ordbox.

Någonting var lite knasigt med mig på eftermiddagen för jag började vingla nästan som jag var full. Mamma blev lite orolig att jag fått i mig vin från något glas men mormor hade stenkoll och så var det inte. Vi vet inte riktig vad som var fel men vi avvaktar till imorgon och ser om det är kvar. Jag satt i alla fall i sandlådan en stund och gjorde kakor. Mamma bad mig att titta på henne när hon skulle ta kort och självklart gjorde jag det.

På kvällen varvade jag ner med lite Tarzan på tvn, sen var det sovtime. Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...