söndag 26 juni 2011

Lördagsgodis, bio och fastermys 25 juni

Vi skulle ha åkt till Skälsätra för att ha lite midsommarfirande med stång och allt fast dagen efter. Men det var ju ett riktigt skitväder idag så vi struntade i det. Vi städade här hemma. Mamma gjorde rent fönstrena i vardagsrummet och pappa moppade golven. Lite annat också förstås. Vi behöver verkligen mer förvaringsutrymmen och förhoppningsvis ska vi köpa en till bokhylla nästa vecka. Då kan vi lägga ännu mer grejer där. Mammas nästa projekt är att fixa iordning databordet som just nu också fungerar som förvaring. Under allt bråte så finns en dator, skärm, tangentbord och mus men det syns knappt som det är idag.

Vi gick upp till vårt förråd och började skruva ihop min nya springcykel. Den gamla sålde vi för den var för stor. Jag tyckte det var jättekul att skruva och meka ihop den men sen var den inte så rolig när den väl var klar att använda. Jag ville absolut inte gå med den själv utan mamma skulle hålla i styret också. Mamma och pappa har en förhoppning om att jag ska börja gilla den om de fortsätter att hjälpa mig med den och visa mig den så ofta som möjligt. Vi får väl se om de har rätt eller fel. Vi gick/åkte i alla fall ner till vår lilla coop butik och handlade lördagsgodis till mig. Jag fick plocka och välja godis själv. På vägen hem gick jag stolt med min påse i händerna och åt lite lagom under tiden.

 Efter godiset var uppätet så visade jag hur en riktigt äcklig bajsblöja ska lukta och se ut. In i duschen med mig och sen fick jag gosa i pappas famn medan jag torkade ordentligt. När mamma tog bilden så bad hon pappa snällt om att han skulle titta i kameran och kanske till och med le lite. Ni kan själva se resultatet på nästa bild.

Ja, det är alltid lika kul att vara med på bild tycker min pappa.

På eftermiddagen kom mamma på den briljanta idéen att gå på bio. Så pappa ringde faster Kimmy som självklart ställde upp för att passa mig. Hon kom hit och vi busade och lekte och tittade på tv. Mamma och pappa hade det bra på bion också. När de kom hem skjutsade pappa hem Kimmy men då sov jag redan. Imorgon ska pappa meka med bilen och mamma och jag ska åka buss till mammas kusin Fredrik och hans sambo Wille. Det ska bli roligt. Jag hoppas bara att jag är på bra humör (det gör mamma också säger hon).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...